05 March, 2011

Di mana Mereka?

Assalamualaikum.
Pagi ni macam lipas kudung saya mengemas, membasuh dan menyiapkan diri untuk ke sekolah.
Dah dimaklumkan oleh pentadbir sekolah bahawa guru yang tak terlibat dengan program RIMUP
dan guru tingkatan, hendaklah bergotong-royong menceriakan kelas bersama-sama pelajar kelas masing-masing. Maka saya pun mencetaklah gambar pelajar yang saya ambil ketika di kelas tempoh hari utnk ditampalkan pada papan kenyataan kelas. Saya start enjin, dan kereta pun meluncur laju meninggalkan rumah bercat biru./ hijau itu...
             Nampaknya, di kelas2 lain ada yang ada pelajar, tapi tiada guru, ada guru dan ada pelajar, tiada guru dan tiada pelajar dan ada guru tetapi tiada pelajar...Kelas sayalah itu...Tungulah punya tunggu, hampir satu jam, tidak ada seorang pun pelajar  yang ditunggu itu muncul. Aduh, kalian ni! Nak bergurau ke atau nak main-main? Hmmm...samalah maksudnya tu!
             Alhamdulillah ada Hawa dan dua orang anaknya datang, dapatlah mengisi kesepian saya menanti 'buah yang tak gugur' itu. Maka berceritalah kami. Bukan cerita2 berat, ringan2 sahaja...Cerita tentang dunia pendidikan. Oh ya, di kelas sebelah ada Suhaida nampaknya...!
             Akhirnya, setelah satu jam menunggu, saya pun mengambil keputusan untuk pulang ke rumah sahaja... Hasil kerja saya (guntingan gambar kelas dan gambar saya) saya tinggalkan di dalam laci meja. Pandai2lah pelajar kelas saya menampalnya nanti. Nak bersiap2 untuk ke Jasin, Melaka pula ni...
Salam....!

No comments:

Post a Comment

Bertaubatlah sebelum terlambat...

Hanya Untukmu

Hanya Untukmu
Selamat Hari Lahir...

Realiti: Lalu Lintas Blog

Total Pageviews