19 March, 2009

KENANGAN... Oh, indahnya!

Semasa zaman kanak-kanak, cita-cita saya bukanlah menjadi guru, tetapi mahu menjadi peguam.Sebenarnya, saya sendiri pun tidak tahu kerja peguam itu bagaimana, tetapi saya suka nak jadi... Masa beredar, saya menamatkan zaman persekolahan sehingga tingkatan 6 di Banting, Selangor. (Teringat pula akan rakan-rakan lama saya (Ayang) seperti Suffiah (Acik), Saadiah(Anje), Kak Faridah, Kak Samsiah, Roslan, Affan, Mujmal, Ma'arof, Sakinah dan lain-lain...Apa khabar kalian sekarang ?)Ketika itu, minat untuk menjadi guru mula bercambah. (Aduhai, teringat pula akan cikgu-cikgu saya pada era 80-an dulu; Cikgu Azizah,Cikgu Selamat,Cikgu Sariah,dan lain-lain..) Kenangan mengusik perasaan! Minat ini terus melekat di sukma sehinggalah saya tamat pengajian di UKM dan UM dalam bidang pendidikan. Maka, jadilah saya cikgu, Cikgu Ani, BP dari 1988 hinggalah sekarang. Saya berusaha dan Allah menentukan. Sememangnya, itu takdir-Nya.

No comments:

Post a Comment

Bertaubatlah sebelum terlambat...

Hanya Untukmu

Hanya Untukmu
Selamat Hari Lahir...

Realiti: Lalu Lintas Blog

Total Pageviews