16 January, 2011

GOTONG-ROYONG

Pagi hari Sabtu, 15 Januari 2011 diadakan gotong-royong membersih dan mengemas bilik guru SMKTA. Orang kuat, Pengerusi KEBIRU, Fizah dan AJKnya memang bersungguh2 mahu  mencantik  dan   menceriakan bilik guru. Anak2 buah semuanya akur. Berpindah tempat duduk, tidak mejadi masalah. Ada yang kahu duduk dekat dengan geng, ada yang mahu duduk dekat dengan dapur... Hahaha! Ada pembaharuan!  Ruangan baru diwujudkan iaitu dapur... Bukan dapur betul pun, sekadar menjadi tempat untuk membancuh minuman kalau malas untuk ke kantin atau sebagai tempat semasa pot-luck diadakan sekali-sekala. Bagus idea itu. Dapatlah para guru beristirahat setelah mencurah ilmu kepada anak didik.
Dah penat bergotong-royong, ada sesi makan2 dan sambutan hari lahir bagi mereka yang dilhairkan pada bulan Januari.

Hjh Norafiza, Pengerusi yang Mantop!:)




Masa untuk makan! Alhamdulillah...

Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan cikgu2 STA... Selamat hari lahir!

Pada pagi ini juga kami mendapat khabar sedih. Al-fatihah. Takziah kepada Roziha yang kehilangan ayahandanya pada pagi itu. Sebelum pulang, saya dan rakan2 seperti Fizah, Adibah, Norsalina, dan Izan meluangkan masa untuk ke rumah Zee. Semoga Allah menempatkan Allahyarham Abdul Rahman ke dalam golongan mereka yag beriman dan beramal soleh. Amiin.


Walaupun penat (mengemas barang2 sendiri..he2!) rasa seronok dan matlamat untuk mewujudkan kejelekitan dalam kalangan guru, akan tercapai juga akhirnya sedikit demi sedikit. Dan pada sebelah petangnya, saya dan suami bersantai berdua; kami bermain boling dan menikmati burger di KFC BPMall sementara menunggu Asyraf pulang daripada tuisyen Add-Math. Alhamdulillah.

2 comments:

  1. salam kak Ani... baru sempat buka blog kak ani... akak memang hebat... nanti ajarlah kita berblog ye

    ReplyDelete
  2. Assalam... Ujai ke ni? Baru perasan ada komen. Maaf ya yang. Insya-Allah, jika ada kelapangan k. Ani ajarlah ya..

    ReplyDelete

Bertaubatlah sebelum terlambat...

Hanya Untukmu

Hanya Untukmu
Selamat Hari Lahir...

Realiti: Lalu Lintas Blog

Total Pageviews