13 December, 2011

KAWAN MAYA KE ALAM NYATA & CUTI-CUTI MALAYSIA....

Assalamualaikum...

Saya dan suami menjadi ahli bagi salah satu grup dalam FB. Grup itu diberi nama "Kempen 24 Jam Himpunan 100,000 Warga Guru Sempena Hari Guru 2011" (tajuk panjang) atau ringkasnya K24J. Selama menyertai grup ini, kami hanya kenal rakan2 guru secara maya, tapi dua pertemuan yang diadakan sebelum ini di Perak memberi inspirasi kepada ahli2 grup bagi zon selatan dan tengah untuk bertemu . Hasilnya, perbincangan selama 5 hari  antara suami saya dan Mohd Khamsuldin serta Saadiah Abd Razak selaku tuan rumah dr Melaka mempertemukan kami  yang dari Johor, Melaka, dan Selangor  dalam suasana yang meriah dan mesra... Tengoklah gambar-gambar ni sebagai bukti...he2!

Ahli Grup Wanita -BDK -Pn Azila, Anida, Hayati Hamid
DDK - Isteri C.Yahya, Haryati Hamid, saya, Lily Ely dan Saadiah
Di belakang sekali, anak dara Harrison....
Sempat buat banner tu.....
Kaum hawa makan2 sambil berbual dan bergambar...

Gambar beramai2 untuk kenang2an....

Esoknya (12.12.2011), saya dan keluarga meneruskan percutian di Melaka. Walaupun dua orang anak tiada bersama, tak mengapalah. Dah berada di Melaka ni, sayang pula rasanya nak balik terus ke B.Pahat kerana hari masih terlau awal... Nak ke mana ya? 
 Mula2 ke Restoran Subaidah, tempat asal pertemuan yang dirancang.. Oh...restoran mamak rupa2nya! Hmmm....saya tak bersarapan, duduk memerhati anak2 dan suami menikmati roti canai dan roti tisu mamak tu...:)


Di depan Restoran Subaidah

Lepas tu, ke Planetarium Melaka. Tak ada pengunjung  lagi! Haha! Pagi sangat rupa2nya kami sampai... Jumlah bayaran masuk untuk 5 orang RM34.00. Oklah tu... Banyak maklumat tentang sains angkasa yang diperoleh dengan lawatan tersebut.


Di pekarangan Planetarium dengan Aiman, Syuhada dan Asyraf
Di pintu hadapan 
Nak turun...Dah habis lawatan...

Seterusnya, suami mengajak saya ke Umbai, gerai ikan bakar yang terkenal di Melaka. Tapi, sampai di situ, satu gerai pun tak buka lagi! Siapalah yang nak bakar ikan pagi2 tu...haha!

Di depan mata kami terbentang Selat Melaka...Tiba-tiba, terpacul daripada mulut suami saya, "Kita pergi Pulau Besar, nak?"
Ok, jadi!!!!
 
Hmmm...ngeri juga masa naik bot laju menuju ke P.Besar tu... Sampai di Pulau Besar, kami makan di gerai yang pertama. Bukan makan apa sangat...,makan Maggi...haha! Tapi isunya di sini, 4 cawan maggi kari dan 5 gelas/ cawan minuman, harganya RM28.00. Lumayan tu! Tak apalah...mengambil kira kos pengangkutan, saya halalkan....:)

Muka cuak saya semasa bot laju membelah selat...

Bersantai dengan Asyraf....



Dah nak balik ke Batu Pahat....
Selamat tinggal Melaka Bandaraya Bersejarah!

No comments:

Post a Comment

Bertaubatlah sebelum terlambat...

Hanya Untukmu

Hanya Untukmu
Selamat Hari Lahir...

Realiti: Lalu Lintas Blog

Total Pageviews